Rita Katrina-Andrews
Σημείωση Μεταφραστή: Στο κείμενο αυτό μια αναρχική θηλυκότητα, του μετα-αναρχικού ρεύματος εκφράζει το βίωμα και την άποψη της πάνω στο θέμα της χειραφέτησης των γυναικών, την woke κουλτούρα και καταθέτει τις ενστάσεις της. Πρόκειται ένα σύγχρονο κείμενο που αξίζει να διαβαστεί για τα ερωτήματα που θέτει.
"Είστε έτοιμοι να συντρίψετε τους υφάλους του παλιού κόσμου πριν καταστρέψουν τις επιθυμίες σας; Οι εραστές πρέπει να αγαπούν την ευχαρίστησή τους με περισσότερες συνέπειες και περισσότερη ποίηση. Μερικοί από εμάς έχουμε ερωτευτεί την ευχαρίστηση να αγαπάμε χωρίς επιφυλάξεις – αρκετά παθιασμένα ώστε να προσφέρουμε την αγάπη μας στο υπέροχο κρεβάτι μιας επανάστασης.
— Guy Debord, Κοινωνία του Θεάματος
Οι αναρχικοί που προσκολλώνται στην αριστερή ιδεολογία σαν να είναι μια σωσίβια λέμβος δεν αξίζουν την προσοχή μου. Αλλά, όταν ένας άλλος αυτοαποκαλούμενος μετα-αριστερός αναρχικός χρησιμοποίησε ένα ουσιοκρατικό φεμινιστικό σχέδιο για να εξηγήσει μια πολύ πιο περίπλοκη κατάσταση, ένα από τα περι-εμμηνοπαυσιακά παραληρήματά μου έγινε αναπόφευκτο. Αν σας αφήνει κρύο και ανέμπνευστο - καλό? Θα έχω αντικατοπτρίσει καλά το θέμα. Εάν προετοιμάζετε ήδη την υπεράσπισή σας, πηγαίνετε σε έναν «ασφαλή χώρο» για να με διασύρετε ως «αρσενικό», «αναρχικό» ή... Αλλά κοίτα, δεν σε διαφωνώ, «αδελφή» ή «αδελφός», κάνε πάντα αυτό που σε ευχαριστεί περισσότερο. Απλώς οι ατελείωτες επαναλήψεις της δεκαετίας του '60 των "Men: Oppressors - Original Problem" και "Women: Nurturers - Only Solution" είναι κουραστικές. Καταθλιπτικό. Απογοητευτικό. Και τα τελευταία νέα λένε: «Ο άντρας παρεκκλίνει από την ουσιαστική φύση, γίνεται πιο θηλυκός. Κασκόλ βελονάκι" ή "Η γυναίκα παίρνει ανδρικό προνόμιο. Οι «Κακοποιήσεις, Ιρακινοί Κρατούμενοι» είναι απλώς περιστρεφόμενες προσπάθειες αερισμού μιας στάσιμης δεξαμενής ελεύθερα μολυσμένης με το flotsam και το jetsam των (p)υποχωρούντων δύο κυμάτων του φεμινισμού.
Όταν οι φεμινίστριες διακήρυξαν ότι «το προσωπικό είναι το πολιτικό» αγνόησαν βολικά το γεγονός ότι η πολιτική απαιτεί αποπροσωποποίηση, απο-μοαδικότητα και απο-εξατομίκευση, μαζικοποιημένους ρόλους με σχεδόν αυτολεξεί σενάρια. Επιμένω, το προσωπικό μπορεί να είναι μόνο οι αντι-πολιτικοί – ακυβέρνητοι και ακυβέρνητοι μοναδικοί άνθρωποι των οποίων η απελευθέρωση δεν μπορεί να έχει αναχαιτιστές, διερμηνείς ή αναδιευθυντές. Για όσους πρέπει να προσδιορίσουν τους ρόλους και τα σενάρια της ζωής μου για να με τοποθετήσουν καλύτερα στην αποκρουστική σκηνή τους - εδώ είναι μερικά προσωπικά για εσάς.
Είμαι γυναίκα/θηλυκό/κορίτσι. Κυρίως «καυκάσιος». Πανσεξουαλικός. Σκλαβωμένη από τη μητέρα που αρχίζει την ηλικία των πέντε ετών (οι σιδερώστρα δεν διπλώνουν τόσο χαμηλά για τις νεαρές υπηρέτριες;). Καοποιήμένη που βιάστηκε από τον στρατιωτικό πατέρα της έξι και πλέον χρόνια, ξεκινώντας από την ηλικία των δέκα ετών, μέχρι που ορκίστηκα τον «αρσενικό» όρκο να τον σκοτώσω αν με αγγίξει ξανά. Κακοποιημένη για χρόνια, μα ποτέ εντελώς σπασμένη. Και ανεξάρτητα από το πόσο σκληρά με πλήγωσαν είμαι ένα ανυπότακτο κορίτσι επαναστάτης. Ήμουν επίσης (και εξακολουθώ να είμαι όταν μου ταιριάζει) μια καταραμένη καλή ηθοποιός. Έφυγα από το «σπίτι» μόλις βρήκα μια διέξοδο - και ω, τι τρόπος! Μητέρα, στρατιωτική σύζυγος - ηλικία 17. σε εκπαίδευση, 19 ετών. Ανύπαντρη μητέρα δύο παιδιών κατά 24 ετών. Σέξι μπάρμαν, κλέφτης ελεγκτής από 29. Kick-ass electronics tech, άσσος μηχανικός δικτύου - 33. Με μια τελευταία αγωνιώδη ώθηση από τα κάτω, αηδιασμένο εταιρικό στέλεχος...
MARIA POPOVA*
Το να είσαι ολοκληρωμένος άνθρωπος, το να κατοικείς πλήρως τη ζωτικότητά σου, σημαίνει να ζεις αδιαίρετα μέσα στη φύση σου. Κανένα μέρος μας δεν είναι πιο συνηθισμένο να εξορίζεται, να φυλακίζεται και να συνθλίβεται κάτω από το βάρος πολιτισμικών αποσκευών χιλιετιών από τον Έρωτα - το μέρος που περιλαμβάνει τη σεξουαλικότητα αλλά την υπερβαίνει για να συμπεριλάβει επίσης την ικανότητά μας για αυθορμητισμό και παιχνιδιάρικη διάθεση, την ανοχή μας στην αβεβαιότητα, την ανυπόκριτη δημιουργική μας ενέργεια.
Ο W.H. Auden κατανόησε την κεντρική σημασία του Έρωτα όταν κοίταξε τα αστέρια που μας δημιούργησαν και συνειδητοποίησε πως κι εμείς "αποτελούμαστε...
Μία χρήσιμη ανταπόκριση για όσους-ες θέλουν να καταλάβουν πώς βλέπουν την τρέχουσα κατάσταση τα κοινωνικά και φεμινιστικά κινήματα στην Ουκρανία. Κείμενο του Davide Grasso, μέλους του TRISE (Διεθνές Ινστιτούτο Κοινωνικής Οικολογίας).
Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στην Ουκρανία για να γνωρίσω τις φωνές της κοινωνικής και στρατιωτικής αντίστασης στη ρωσική εισβολή οι οποίες είναι πιο κοντά στην ιδέα μου για τον κόσμο. Η ηγεμονία των δημόσιων αφηγήσεων για τον πόλεμο που συνθλίβονται στη νεοφιλελεύθερη ή την ερυθρό-καφέ ρητορική, η εξιδανίκευση του ΝΑΤΟ ή εκείνη των εχθρών του, δεν μου αρκούν εξαρχής. Χθες, επιτέλους, στο Λβιβ (Lviv) μπόρεσα να συμμετάσχω σε...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018