everything 

 

 


Rita Katrina-Andrews

Σημείωση Μεταφραστή: Στο κείμενο αυτό μια αναρχική θηλυκότητα, του μετα-αναρχικού ρεύματος εκφράζει το βίωμα και την άποψη της πάνω στο θέμα της χειραφέτησης των γυναικών, την woke κουλτούρα και καταθέτει τις ενστάσεις της. Πρόκειται ένα σύγχρονο κείμενο που αξίζει να διαβαστεί για τα ερωτήματα που θέτει.

"Είστε έτοιμοι να συντρίψετε τους υφάλους του παλιού κόσμου πριν καταστρέψουν τις επιθυμίες σας; Οι εραστές πρέπει να αγαπούν την ευχαρίστησή τους με περισσότερες συνέπειες και περισσότερη ποίηση. Μερικοί από εμάς έχουμε ερωτευτεί την ευχαρίστηση να αγαπάμε χωρίς επιφυλάξεις – αρκετά παθιασμένα ώστε να προσφέρουμε την αγάπη μας στο υπέροχο κρεβάτι μιας επανάστασης.
— Guy Debord, Κοινωνία του Θεάματος

Οι αναρχικοί που προσκολλώνται στην αριστερή ιδεολογία σαν να είναι μια σωσίβια λέμβος δεν αξίζουν την προσοχή μου. Αλλά, όταν ένας άλλος αυτοαποκαλούμενος μετα-αριστερός αναρχικός χρησιμοποίησε ένα ουσιοκρατικό φεμινιστικό σχέδιο για να εξηγήσει μια πολύ πιο περίπλοκη κατάσταση, ένα από τα περι-εμμηνοπαυσιακά παραληρήματά μου έγινε αναπόφευκτο. Αν σας αφήνει κρύο και ανέμπνευστο - καλό? Θα έχω αντικατοπτρίσει καλά το θέμα. Εάν προετοιμάζετε ήδη την υπεράσπισή σας, πηγαίνετε σε έναν «ασφαλή χώρο» για να με διασύρετε ως «αρσενικό», «αναρχικό» ή... Αλλά κοίτα, δεν σε διαφωνώ, «αδελφή» ή «αδελφός», κάνε πάντα αυτό που σε ευχαριστεί περισσότερο. Απλώς οι ατελείωτες επαναλήψεις της δεκαετίας του '60 των "Men: Oppressors - Original Problem" και "Women: Nurturers - Only Solution" είναι κουραστικές. Καταθλιπτικό. Απογοητευτικό. Και τα τελευταία νέα λένε: «Ο άντρας παρεκκλίνει από την ουσιαστική φύση, γίνεται πιο θηλυκός. Κασκόλ βελονάκι" ή "Η γυναίκα παίρνει ανδρικό προνόμιο. Οι «Κακοποιήσεις, Ιρακινοί Κρατούμενοι» είναι απλώς περιστρεφόμενες προσπάθειες αερισμού μιας στάσιμης δεξαμενής ελεύθερα μολυσμένης με το flotsam και το jetsam των (p)υποχωρούντων δύο κυμάτων του φεμινισμού.

Όταν οι φεμινίστριες διακήρυξαν ότι «το προσωπικό είναι το πολιτικό» αγνόησαν βολικά το γεγονός ότι η πολιτική απαιτεί αποπροσωποποίηση, απο-μοαδικότητα και απο-εξατομίκευση, μαζικοποιημένους ρόλους με σχεδόν αυτολεξεί σενάρια. Επιμένω, το προσωπικό μπορεί να είναι μόνο οι αντι-πολιτικοί – ακυβέρνητοι και ακυβέρνητοι μοναδικοί άνθρωποι των οποίων η απελευθέρωση δεν μπορεί να έχει αναχαιτιστές, διερμηνείς ή αναδιευθυντές. Για όσους πρέπει να προσδιορίσουν τους ρόλους και τα σενάρια της ζωής μου για να με τοποθετήσουν καλύτερα στην αποκρουστική σκηνή τους - εδώ είναι μερικά προσωπικά για εσάς.

Είμαι γυναίκα/θηλυκό/κορίτσι. Κυρίως «καυκάσιος». Πανσεξουαλικός. Σκλαβωμένη από τη μητέρα που αρχίζει την ηλικία των πέντε ετών (οι σιδερώστρα δεν διπλώνουν τόσο χαμηλά για τις νεαρές υπηρέτριες;). Καοποιήμένη που βιάστηκε από τον στρατιωτικό πατέρα της έξι και πλέον χρόνια, ξεκινώντας από την ηλικία των δέκα ετών, μέχρι που ορκίστηκα τον «αρσενικό» όρκο να τον σκοτώσω αν με αγγίξει ξανά. Κακοποιημένη για χρόνια, μα ποτέ εντελώς σπασμένη. Και ανεξάρτητα από το πόσο σκληρά με πλήγωσαν είμαι ένα ανυπότακτο κορίτσι επαναστάτης. Ήμουν επίσης (και εξακολουθώ να είμαι όταν μου ταιριάζει) μια καταραμένη καλή ηθοποιός. Έφυγα από το «σπίτι» μόλις βρήκα μια διέξοδο - και ω, τι τρόπος! Μητέρα, στρατιωτική σύζυγος - ηλικία 17. σε εκπαίδευση, 19 ετών. Ανύπαντρη μητέρα δύο παιδιών κατά 24 ετών. Σέξι μπάρμαν, κλέφτης ελεγκτής από 29. Kick-ass electronics tech, άσσος μηχανικός δικτύου - 33. Με μια τελευταία αγωνιώδη ώθηση από τα κάτω, αηδιασμένο εταιρικό στέλεχος - ηλικίας 35 ετών. Σε όλα αυτά, δεκάδες εραστές, αλλά καταραμένοι λίγοι στενές σχέσεις εμπιστοσύνης - άνδρες ή γυναίκες. Ποιον εμπιστεύεστε σε έναν κόσμο γεμάτο με χρησιμοποιημένους/χρήστες και ιδεολόγους που σπάνια μπορούν να είναι «πραγματικοί»; Όλη αυτή η πρόοδος και η επιτυχία στον «κόσμο του ανθρώπου» έφερε το θάνατο πολύ κοντά στα 40. Αγνόησα τις προειδοποιήσεις για άλλα δύο χρόνια, ενώ έψαχνα για μια σταδιακή απόδραση. Μόλις συνειδητοποίησα ότι αυτή η διαδρομή δεν υπήρχε, απλά εγγυήθηκα. Για 7 χρόνια αγκάλιασα τη ζωή ως βρωμερός αρουραίος της ερήμου και παράνομος. Η μόνη μου φιλοδοξία τότε, όπως και τώρα, είναι να γίνω ένα «άγριο πράγμα». Κάνοντας αυτό που ήθελα, όταν ήθελα - και κυρίως μόνος - κέρδισα ένα επίπεδο υγείας που δεν είχα σε καμία ηλικία. Τώρα είμαι 50 ετών και τα από καιρό απαγορευμένα δάκρυα πόνου συγχωνεύονται με εκείνα της οργής όταν ακούω αναρχικούς να ξεστομίζουν τα ίδια σκατά, χιλιάδες διαφορετικές μέρες αργότερα. "συμμορφώνονται με την κατάλληλη συμπεριφορά ή αλλιώς". Η υγεία μου εξασθενεί ξανά και έχω πραγματικό παιχνίδι για να παγιδευτώ / μέσα, αλλά δεν μπορώ να ξεφύγω από αυτό το στάδιο παραπαίοντας ανεξάρτητα από το πόσο μακριά πηγαίνω! Παντού η ζωή υποφέρει και πεθαίνει πριν από την ώρα της, αν η εμπειρία μου είναι κάποια αντανάκλαση και είμαστε εμείς οι ανθρώπινοι «αδελφοί» και «αδελφές» που κάνουμε τη δολοφονία ενώ δείχνουμε με αγανάκτηση το δάχτυλο (μερικοί προτιμούν το μεσαίο ψηφίο) ο ένας στον άλλο. Η αδελφική αντιπαλότητα έχει γίνει παγκόσμια και οι καβγάδες μας θανατηφόροι.
"Ο διαχωρισμός είναι το άλφα και το ωμέγα του θεάματος." - ό.π.

Κοιτάξτε στον καταραμένο καθρέφτη - κοιτάξτε γύρω σας! Κανείς δεν είναι σαν εσένα και κανείς δεν μπορεί πραγματικά να σε γνωρίσει – ίσως ούτε καν τον εαυτό σου. Αλλά νομίζεις ότι έχεις καταλάβει όλους τους άλλους. Ψάξτε για ιερά, σαρκώδη ανάχωμα. Ένα πουλί; — Άνθρωπε, μην τον εμπιστεύεσαι. Πατριάρχης, βίαιος, καταπιεστικός, προνομιούχος, δηλητηριασμένος από τεστοστερόνη, βιαστής σε αναμονή, που χρειάζεται τιμωρία. Στήθος? — Γυναίκα, στοργική, ευγενική, γήινη, ασφαλής, επιζήσασα, που χρειάζεται αδελφική υποστήριξη. Γαμώτο! Τόσοι πολλοί στρατηγοί οπλισμένοι μέχρι τα δόντια με γενικεύσεις! Οι σύμμαχοί μας δεν μπορούν να διακριθούν / σβήσουν από την εμφάνιση ή την ομογενοποιημένη εμπειρία. Ούτε οι περισσότεροι εχθροί μας. Είτε το πιστεύετε είτε όχι.

Ο επαναπροσδιορισμός της ρίζας της καταπίεσης ως πατριαρχίας δεν είναι μια καλά μελετημένη κριτική, είναι ένα καλά εμπορεύσιμο κλισέ σχεδιασμένο για ένα αιχμαλωτισμένο κοινό (και ένα άλλο αυτοκόλλητο buck-oh-five bumper). Φυσικά, οι προφανείς κυβερνήτες στην παγκόσμια σκηνή είναι κυρίως άνδρες των οποίων η δύναμη και η δόξα προέρχεται κυρίως μέσω της θεσμοθετημένης ιεραρχίας της βίας. Και ναι, πολλά σπίτια είναι ο τομέας του θεού-πατέρα, με τη γυναίκα και το παιδί να ξυλοκοπούνται σε υποστηρικτικούς ρόλους. Αλλά για να ανοικοδομήσουν ολόκληρο τον κόσμο σε πατριαρχικά θεμέλια, οι radfems έπρεπε να αγνοήσουν τους ρόλους των γυναικών στο στάδιο του σχεδιασμού και της επιβολής. Οι γυναίκες κυβερνούν επίσης (υπάρχουν λίγες που δεν κυριαρχούν σε κάποιον/πράγμα, η ιεραρχία είναι πανταχού παρούσα λόγω της επιτυχίας/πρόσβασης/ικανότητάς της σε όλους). Εάν η εξουσία των γυναικών προέρχεται κυρίως από τη θεσμοθετημένη ιεραρχία της χειραγώγησης, η μητριαρχία υποτίθεται ότι είναι επιθυμητή; Γάμησέ το! Η απελευθέρωσή μου δεν μπορεί να μετρηθεί με τις σταδιακές λεπτές αποχρώσεις του σωματικού πόνου που ανακουφίζεται. Και κανένας ρεβιζιονισμός δεν μπορεί να συγκαλύψει τους μεταβαλλόμενους ρόλους που όλοι παίζουμε σε αυτή τη ΣΥΝΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: ήρωες και ηρωίδες, σωτήρες και κοπέλες σε κίνδυνο, κακοποιοί και αθώοι και...

Προσοχή! Προσοχή! Σχεδόν κάθε φοβισμένος τρομοκράτης ανατράφηκε από μια μητέρα. Πιστεύετε ότι μπορεί να έχει κάποιο ρόλο στη δημιουργία των τεράτων που γίνονται οι απόγονοί τους; Ή μήπως οι αυταρχικοί, παιδικοί ξυλοδαρμοί, Αμπού Γκράιμπ, επιτάκτες ποιότητας αστεριών της παγκόσμιας σκηνής-sans-cock είναι απλώς πατριάρχες με μουνιά; Πώς αποκαλείτε τις γυναίκες που παροτρύνουν – αν όχι διατάσσουν – τους άνδρες τους στον πόλεμο να επιστρέψουν ως ήρωες προστατεύοντας την τόσο γλυκιά και ξαφνικά διαθέσιμη λεία; Από την αρχαία Ελένη της Τροίας μέχρι την επανακυκλοφορία της Λυσιστράτης, το μουνί δεν είναι ξένο στο αυτοκρατορικό πεδίο μάχης. Πείτε μου, είναι το φύλο, η τάξη ή το φυλετικό προνόμιο που κρατά το αίμα μακριά από τα χέρια των Ολμπράιτ, της Ελίζαμπεθ, της Θάτσερ, της Ράις...; Είναι ο σεξισμός που κρατά τις γυναίκες «πίσω από τις γραμμές» κολλημένες με τους «κατώτερους» ρόλους του σκηνοθέτη, του συντονιστή ή του κίτρινου κορδελέ των ανδρών που σφαγιάζονται για την «ελευθερία»;

«Είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί η αστική σκέψη, δεμένη καθώς είναι πάνω σε ένα σχοινί ριζοσπαστισμού δικής της κατασκευής, προσκολλάται με την ενέργεια της απελπισίας σε κάθε ρεφορμιστική λύση, σε οτιδήποτε μπορεί να παρατείνει τη ζωή της, ακόμα κι αν το δικό της βάρος πρέπει αναπόφευκτα να την παρασύρει στην καταστροφή της».
Οι Γυναικείες Σπουδές (Θεσμοθετημένη Ιστορία) παράγουν νέες ηγέτιδες που μιμούνται τις στρατηγικές των ιστορικών προκατόχων τους, οι οποίοι πέτυχαν να ορίσουν τον εθνικισμό ως μια ενοποιητική ταυτότητα γέννησης. Όμως, οι φεμινίστριες είναι πολύ πίσω στο μάρκετινγκ του μαζικού συνόλου αξιών τους: μια κοινή (πολιτικά ορθή) γλώσσα, γενικευμένη κοινή εμπειρία ως θύμα/επιζών, πίστη στον Σκοπό και ένα «απίστευτο κοινό όραμα». Και όπως κάνουν οι πατριώτριες, αυτές οι φεμινίστριες συχνά με αντιμετωπίζουν ως προδότρια επειδή αρνούμαι να ενταχθώ στο κόμμα τους «Απελευθέρωση».

Τα αστέρια της φεμινιστικής σκηνής της νέας εποχής πωλούν τα εμπορεύματά τους προς τιμήν των θεών - θεοτήτων που λατρεύονταν από τους πρώτους εξημερωμένους του αγρού και του σπιτιού. Κάποιοι επισημαίνουν αυτές τις μητρογραμμικές και μητριαρχικές κοινωνίες του παρελθόντος ως πρότυπα για ένα μέλλον μετά την πατριαρχία. Δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ. Αν η πρώιμη πολιτισμένη γυναικεία κυριαρχία ήταν τόσο εξαιρετική, γιατί τελείωσε; Είναι δυνατόν τα υποκείμενα τους να αντιτίθενται στον έλεγχο, κατά συνέπεια να κάνουν φύλο στην καταπιεστική τους εμπειρία; Οι ρόλοι δεν θα μπορούσαν να ανταλλαγούν μετά από μια αρρενωπή επανάσταση, σωστά;

Αλλά ας γίνουμε πραγματικοί. Δεν ξέρουμε σκατά για το μακρινό παρελθόν με ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ βεβαιότητα, οπότε ας μείνουμε στο σήμερα. Οι δάσκαλοι είναι ως επί το πλείστον γυναίκες, και μαζί με τις αγαπημένες μαμάδες - και βοηθούς de camp Mattel, Disney και αμέτρητες άλλες θεαματικές μάρκες που έχουν σφραγιστεί στον υπερβολικά μεγάλο εγκέφαλό μας - έχουν την πρωταρχική ευθύνη για την εκπαίδευση / τιμωρία της αγριότητας (όπως στην αυθόρμητη αυτο-εξερεύνηση των περίεργων απολαύσεων και ακόμη και των πόνων της ζωής) ακριβώς έξω από εμάς. «Να είστε καλά κορίτσια και αγόρια – η Μηχανή χρειάζεται να συμπεριφέρεστε για να σας χρησιμοποιήσει (και στη συνέχεια να σκοτώσει) αποτελεσματικά αργότερα». Ή μήπως εξακολουθώ να κατηγορώ το μεγάλο V, αποσιωπώντας μια έμφυτη γυναικεία αφέλεια, αγνοώντας μια αναγκαστική άγνοια της υποταγής και της καταπίεσης της γυναίκας;

Μαλακίες! Οι γυναίκες είναι έξυπνες, συνειδητοποιημένες και περισσότερο από αθώους περαστικούς ή παράπλευρες απώλειες στον βάναυσο πόλεμο κατά της ζωής. πολύ περισσότερο από άδεια δοχεία που πρέπει να γεμίσουν από τον κόκορα και τα ιδανικά του Ανθρώπου. Οι γυναίκες είναι τόσο ικανές για άπληστη, καταστροφική, bitchin' συμπεριφορά από μόνες τους, όσο είμαστε και εμείς για υποτακτική (τελικά αυτοκαταστροφική) αποδοχή της κτηνωδίας του άλλου. Και εδώ ήταν πάντα οι αντιστεκόμενες γυναίκες που αγωνίζονταν - συχνά μαζί με τους άνδρες - ενάντια στην επιβολή της τάξης του άλλου. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών και τάσεων που δεν μπορούν να συνδεθούν αξιόπιστα με το «αίμα» της ή τη «φύση» του. Μερικοί άνδρες είναι κτήνη και μερικές γυναίκες είναι, επίσης. Μερικές γυναίκες γαλουχούν, άλλες όχι - αλλά αυτό δεν τις κάνει κτήνη (ή αρσενικό). Μερικοί άνδρες γαλουχούν - κάτι που δεν τους κάνει wusses (ή πιο θηλυκό!). Και πότε η βίαιη αυτοάμυνα γίνεται επιθετική επιθετικότητα; συμπονετική γαλούχηση, δύναμη, συμβατή ειρήνευση – και τα δύο εργαλεία των Δασκάλων; Θέλουμε να κατεδαφίσουμε τους ρόλους των φύλων ή να τους επαναπροσδιορίσουμε;

Μια κυρίαρχη και κυρίαρχη δύναμη που μας καθηλώνει στη σωστή μας θέση είναι η ανύψωση μιας μάζας – αναγνωρίσιμης, ελέγξιμης και ομο-μη-ιδιοφυΐας – πάνω απ' όλα. Καλά... Όχι πάνω από τους άρχοντες και τις κυρίες μας φυσικά. Η τάξη είναι μια από τις βαθιές ρίζες που διατηρούν τον διαιρεμένο και κατακτητή και ΟΛΟΙ δίνουμε βοήθεια και παρηγοριά σε αυτόν τον εχθρό. Αλλά οι περισσότερες φεμινίστριες πρέπει να μειώσουν τον ταξικό – και φυλετικό – παράγοντα ή να διακινδυνεύσουν να εκθέσουν τις δικές τους αστικές λευκές ρίζες και τον συνακόλουθο στόχο να αποσπάσουν την εξουσία από τους άνδρες συμμαθητές τους. Και χρειάζονται τη βοήθειά μας για να το πάρουν / επάνω.

Η φεμινιστική συνειδητοποίηση εστίασε έναν μεγεθυντικό φακό στην καταπίεση των γυναικών από τους άνδρες. Μια χρήσιμη αρχή ίσως, αλλά το πεδίο δεν επεκτάθηκε ποτέ για να διερευνήσει τη μεγαλύτερη δυαδικότητα που μοιραζόμαστε τόσο ως κάτοχοι όσο και ως στερημένοι. Οι γυναίκες εξακολουθούν να μην μιλούν για τα σκατά για τα οποία θα έπρεπε να μιλάμε αν πρόκειται να ξοδέψουμε τόσα πολλά λόγια και δέντρα για την απελευθέρωσή μας. Οι φεμινίστριες μιλούν για να πάρουν πίσω τη νύχτα (θα πάρω πολύ περισσότερη μέρα, ευχαριστώ!) ενώ τα γαμημένα γουρούνια φυλάνε τα πλευρά τους. Έχει σημασία αν οι χοίροι είναι γυναίκες; Οι άνδρες υποβιβάζονται στο πίσω μέρος της γραμμής αν τους επιτρέπεται καθόλου (λες και η νύχτα είναι ασφαλής για τους άνδρες και λες και αυτές οι γυναίκες έχουν σκατά να πουν για το ποιος επιτρέπεται ή δεν επιτρέπεται στους δρόμους!). Γεια σου μαμάδες, μάντεψε; Ο σας είναι ένα από τα πιο ευάλωτα σημεία στον άκαμπτο σχηματισμό σας - δεν μπορείτε να δείτε τι έρχεται! Στέλνετε τους «αδελφούς» στην πλάτη (ακούγεται οικείο), ανυψώνοντας την «αδελφότητα» στην κατάλληλη θέση ηγεσίας, προβολής και αυτοπροστασίας. Στην πραγματικότητα, αυτοί οι άνδρες έχουν την πλάτη σας, ενώ εσείς εξακολουθείτε να παίζετε τον ανόητο.

Υπάρχει επίσης πολλή συζήτηση για τη γυναικεία αντικειμενοποίηση και τα ανδρικά προνόμια, για την αναγκαιότητα μιας βήμα προς βήμα συναινετικής οικειότητας και για έναν συνεχώς διευρυνόμενο ορισμό του βιασμού. Αντικειμενοποιημένο; Καταραμένο δικαίωμα! Είμαι ένα από τα τρισεκατομμύρια (ελάχιστα) έμβια όντα που επαναπροσδιορίζονται ως αντικείμενα του Κεφαλαίου – πράγματα χρησιμότητας μέχρι να γίνουμε άχρηστοι και μετά να είμαστε τίποτα. Μήπως το αντικείμενο του βιασμού του μουνιού μου υπέστη μεγαλύτερη ζημιά από το σπασμένο πρόσωπο του αδελφού μου; Είναι πιο προνομιούχα η κοπιαστική ετοιμοθάνατη ανάσα του γέρου Άγγλου – μαυροφορεμένου από χρόνια ανθρακωρύχου – πιο προνομιούχα από την πεινασμένη κοιλιά του Αφρικανού κοριτσιού της αποικιοκρατικής εξόντωσης διαμαντιών/χρυσού για όλα αυτά τα όμορφα δαχτυλίδια σε όλα αυτά τα όμορφα δάχτυλα, που πωλούνται στον πλειοδότη για το νομικά αντικειμενικό δικαίωμα και των δύο ηθοποιών να πάρουν αυτό που θέλουν όταν το θέλουν; Γαμώ αυτό το σκατά! Θέλετε να μετρήσετε και να ταξινομήσετε τον απτό πόνο μας μαζί με το αφηρημένο προνόμιο!; Τι ψυχρή συσκευή μέτρησης έχετε, φεμινίστρια; Και πότε θα σταματήσετε να θυσιάζετε – και εννοώ τον καθορισμό του ιερού – την τρύπα μας για να χρησιμοποιηθεί εναντίον μας, ενώ εμείς στηρίζουμε το κουτσό, αλλά κατά κάποιο τρόπο ακόμα ισχυρό παιχνίδι των Δασκάλων για τη Συσσώρευση των Πάντων;

Και μη μου πεις ότι εσύ – έξυπνη και έξυπνη γυναίκα – δεν ξέρεις πώς να χειριστείς το όπλο της «θηλυκότητας» σου. Θέλετε δύναμη; Έλεγχος? Κυριαρχία? Οι γυναίκες έγραψαν το δικό τους βιβλίο, απλά δεν είναι σε έντυπη μορφή. Σπάνια μιλάμε μεταξύ μας για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε και χειραγωγούμε. Χλευάζουμε και πειράζουμε, προσφέρουμε και αποσύρουμε στοργή (ή σεξ), κολακεύουμε και γελοιοποιούμε – άνδρες (και γυναίκες και παιδιά) για να κάνουν τις εντολές μας. Αυτή δεν είναι η ατυχής αλλά δίκαιη θηλυκή απάντηση στο αρσενικό ταξίδι εξουσίας. Είναι το διαδραστικό, σφιχτά γραμμένο Play For More Power and Control άνδρες και γυναίκες ενεργούν μαζί. Ξέρουμε πόσο πολύ θέλουν και χρειάζονται και αγαπούν οι άντρες να σηκωθούν δίπλα μας. Να μας νιώθουν, να μας νιώσουν να τα νιώθουμε. Χαϊδεύοντας σώματα, φροντίζοντας την αγάπη, γλείφοντας πληγές και... Ω γαμώτο! Ξέρεις κάτι; Μου αρέσει πάρα πολύ! Λατρεύω τα λεία στήθη της και μαλακό μουνί; Ο σκληρός κόκορας και το τραχύ στήθος του. Οι γλυκοί ψίθυροι ενός άντρα και οι φλογερές μπουκιές μιας γυναίκας. Όταν είμαστε ανεμπόδιστοι και αδιαμεσολάβητοι από άκαμπτο συναισθησιασμό. Σίγουρα, είμαστε εραστές, όχι κακοποιητές και βιαστές – είμαστε ΟΛΟΙ εκεί. Αν παραπαίουμε στην επιθυμία μας και στα άγνωστα πάθη μας, γιατί η έκπληξη ότι οι αναρχικοί δεν είναι τέλειοι σε κάθε χειρονομία και λέξη τους; Ο ρευστός, άγριος και λάγνος χορός μας έχει από καιρό περιοριστεί σε πορείες κλειδώματος: μια πουριτανική ηθική από τη Δεξιά και τα έμφυλα, σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα από την Αριστερά. Καθώς γκρεμίζουμε τις συνηθισμένες προσόψεις μας, μπορεί να εξακολουθούμε να είμαστε «ακατάλληλοι» κατά καιρούς. Καταπιεσμένοι (και ποιος δεν είναι με κάποιο σημαντικό τρόπο) - καταπιέζουμε; Θρυμματισμένοι και φοβισμένοι – επιτιθέμεθα σε αυτούς με τους οποίους είμαστε πιο κοντά; Αλλά η αναγκαία επίθεσή μας είναι (α)βέβαιο ότι θα εκραγεί κάπου! Μπορούμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον με τον στόχο μας;

Και, η οικο-φεμινίστρια (και είναι κάθε φεμινίστρια πραγματικά οικο-φεμινίστρια;) πραγμοποιημένη Γη δεν είναι η Μητέρα μου! Η μητέρα μου με βίαζε τόσο σίγουρη όσο και ο πατέρας μου, είτε γύριζε μακριά σιωπηλά είτε του έδινε τη λοσιόν. Η «γη» είναι συμβιωτικά συγκρουόμενη, άγρια απλή, εκπληκτικά περίπλοκη, βίαιη-θρεπτική, αρσενικό / θηλυκό / ερμή / χωρίς φύλο, πολύχρωμα, απροσδιόριστα όντα που ζουν μόνα τους, μαζί. Συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων, μία φορά ΔΩΡΕΑΝ! Γιατί να ανθρωπομορφοποιήσουμε, να κάνουμε φύλο και μετά να γονεϊστούμε – πάντα θεαματικοποιώντας – είναι μοναδικά ατομική- ολότητα; Αν η «Γη» είναι «Μητέρα» - είμαστε ΟΛΟΙ motherfuckers! Βιάζοντάς την με τη μηχανή θανάτου μας-βοηθήματα ομορφιάς-τόφου-πακέτα που ρίχνονται σε πολύ ρηχούς τάφους χωρίς λίπανση με ανακυκλωμένα-βιώσιμα ψέματα. Ω, αλλά αυτά τα καθαρά βουνά μου θυμίζουν ένα ξυρισμένο μουνί - θα σας το παραχωρήσω. Ακόμα υπέροχα ζωντανά ανάχωμα, αλλά ξύνονται ωμά για τι; Και παρακαλώ μην αποστάζεις το σκεπτικό σου στο «για το ξύλο του ανθρώπου». Η απόσταξη δεν δημιουργεί καθαρότητα, απλώς μεταφέρει ανεπιθύμητα στοιχεία εκεί όπου δεν μπορείτε να τα δείτε ή να τα μυρίσετε ή να τα γευτείτε πια. Και δεν θα βοηθήσει τον σκοπό σας αν είναι πράγματι θεραπευτικής φύσης.

Αναρχοφεμινίστριες, σκέφτηκα ότι μπορεί να είστε συνένοχοι στον άφυλο, άφυλο, αταξικό, ανοιχτό οπλισμένο αιώνιο αγώνα μου για ανυπολόγιστη ελευθερία. Το διπλό γυναικείο αναγνωριστικό σίγουρα υπαινισσόταν τη στενή προοπτική σας, ελάχιστα άλλαξε από πριν γίνετε «αναρχικός». Η μάχη των φύλων συνεχίζεται, ενώ γύρω σας η εξαφάνιση δίνει μια μαλακία για την ταυτότητα - έμφυλη ή άλλη Ετερότητα. Είμαι ένας γαμημένος αναρχικός – αντίθετος σε ΟΛΗ την ιεραρχία, η οποία παρουσιάζεται με τρόπους τόσο χονδροειδείς όσο και λεπτούς, θεσμικούς και θεσμικούς Η εστίαση σε μία από τις μορφές της είναι χρήσιμη κατά καιρούς, αλλά γιατί κάθε αναρχικό απόσπασμα να απομονώσει – ακόμη και να εξισώσει ή να εξυψώσει – έναν τύπο κυριαρχίας πάνω σε έναν άλλο; Ιεραρχία δεν ισοδυναμεί με πατριαρχία. Μεμονωμένες γυναίκες που αυτοαποκαλούνται φεμινίστριες (ΓΙΑΤΙ;) Έχουν σχετικές ιδέες, κριτικές και εμπειρίες για να εξετάσουν οι αναρχικοί. Αλλά ο φεμινισμός δεν μπορεί να αναμορφωθεί σε μια εικόνα αναρχίας και η αναρχία δεν έχει ανάγκη αναμόρφωσης στην εικόνα της Γυναίκας.
"Πότε θα σταματήσετε να ταυτίζεστε με αυτό που σας καθορίζει;" - ό.π.

Κανένα από τα παραληρήματά μου δεν αρνείται την πραγματικότητα της γυναικείας υποταγής (ή του αρσενικού), του σεξισμού (ή του ρατσισμού ή του ταξισμού...) ή της προσωρινής χρησιμότητας των διαχωρισμένων ασφαλών χώρων. Το να απελευθερωθούμε από τις αλυσίδες μας είναι δύσκολο, ενδεχομένως ενοχλητικό. Μερικές φορές ακόμη και οδυνηρό και επικίνδυνο. Αλλά πώς μπορεί ποτέ ο αυτοεπιβαλλόμενος εγκλεισμός να είναι απελευθερωτικός; Πώς θα δημιουργήσουμε νέους κόσμους απαλλαγμένους από αποσχιστικές τάσεις όταν τις χρησιμοποιούμε ως Στρατηγική; Αυτή η ρητορική ΕΙΝΑΙ μια απόρριψη του μονόπλευρου, μη αυτοστοχαστικού και μη αυτοκριτικού λόγου και του μαζικού διχασμού που κυριαρχεί σε όλη την πολιτική θεωρία και πρακτική, συμπεριλαμβανομένου του φεμινισμού. Οι ρίζες της υποταγής μας είναι βαθιές και μπερδεμένες. Κάθε σκέλος τροφοδοτεί και υποστηρίζει τον εαυτό του και τη δομή από την οποία είναι αδιαχώριστο. Η αποκοπή ενός δεν θα καταστρέψει το σύνολο. Οι ρίζες είναι τόσο αναγεννητικές όσο και συνεργατικές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι αναρχικοί και άλλοι ριζοσπάστες δηλώνουν ότι το όλο μπερδεμένο χάος είναι εχθρός μας. Είναι πολιτισμός (πατριαρχία δεν ισούται με πολιτισμό) ριζωμένος σε μια συνολική κυριαρχία πάνω στη γη και πάνω σε κάθε οντότητα που τη συντηρεί και τη συντηρεί. Είναι η ζωή ως πόλεμος του οποίου οι στρατηγικές περιλαμβάνουν επιθετικές, βίαιες επιθέσεις ΚΑΙ λεπτούς, καταστροφικούς χειρισμούς.

Άνδρες, γυναίκες, ... παλεύοντας για το άπιαστο Happily-Ever-After-Plus-$'More. Αυτός ο ισχυρός εχθρός περιλαμβάνει μια νοοτροπία που απαιτεί ελεγχόμενη, προβλέψιμη (παρά την αναγνώριση της αδυναμίας της), αναγνωρίσιμη τάξη σύμφωνα με ένα σχέδιο Mass-ter. Αλλά είναι ίσως, πρώτα και κύρια, η απώλεια του μοναδικού ατόμου, αποξενωμένου από τον εαυτό και τους άλλους, καλυμμένου με μια διχαστική ψευδο-ελευθεριακή ενότητα. Είμαστε ενωμένοι μόνο στη δυστυχία, την ενοχή και την ενοχή μας – σπαταλώντας τους πολύ συχνά αυτο-επιλεγμένους, διαχωρισμένους, εύκολα αναγνωρισμένους ρόλους μας – στην πραγματικότητα, εύκολα παρακολουθούμενα κύτταρα. Αρσενικό, θηλυκό, μαύρο, λευκό, στρέιτ, γκέι.... Και κανένας ευγενέστερος και ευγενέστερος θηλυκός φύλακας δεν θα μας απελευθερώσει. Αν θέλουμε να βγούμε έξω, πρέπει να ξεσπάσουμε και να κάψουμε τη φυλακή. Και οι ευκαιρίες μας εξαφανίζονται γρήγορα. Δεν υπάρχει Γυναικεία Φύση να εξυψώσεις, ούτε Ανδρισμός να καταστρέψεις. Αν κάποιος σας συμπεριφέρεται με τρόπο που δεν θέλετε – αντιμετωπίστε τον ως άτομα. Μην τα επισημαίνετε ως απόδειξη μιας συνάθροισης με κακή συμπεριφορά. Οι αναρχικοί ούτε αποδέχονται ούτε επιβάλλουν την αντιπροσώπευση. Τα λάθη μεταξύ συντρόφων – ακόμη και με αγνώστους – είναι ευκαιρίες να εξερευνήσουμε τους ρόλους μας και τις (συνήθως ανείπωτες) προσδοκίες μας. Αν ένας Γιάννης είναι κακοποιητικός, μια Κατ επικίνδυνη, βγάλτε τον [από αυτή τη θέση] με όποιον τρόπο κρίνετε κατάλληλο. Όταν άμεσα και με συνέπεια αρνούμαστε και αντιστεκόμαστε σε κάθε επιβολή της θέλησης/ηγεσίας/τάξης/εξαναγκασμού κάποιου άλλου και παραμένουμε ανοιχτοί στην εξεγερσιακή έμπνευση οποιασδήποτε μορφής, αγκαλιάζουμε ένα μέσο που δεν τελειώνει ποτέ.
Βρες τον εαυτό σου, άντρα/γυναίκα/.../παιδί – άσε με να βρω τον εαυτό μου. Αν έχουμε ένα groove, ας το χορέψουμε στους δρόμους όπου θα το πάρουμε. Κοιτάζοντας ο ένας την πλάτη του άλλου καθώς εξερευνούμε την άγνωστη νύχτα όπου οι ξένοι είναι μοναδικοί, αλλά πραγματικά όχι τόσο παράξενοι. Μπορούμε να μάθουμε να εμπιστευόμαστε τη διαίσθησή μας/τα ένστικτα/τις αισθήσεις μας, τους συντρόφους μας και τους συντρόφους μας που ζουν στο πετσί τους , αντί σε ιδεολογίες που βασίζονται στους παράλογα εκλογικευμένους φόβους των άλλων;

ΓΑΜΩΤΟ! Πρέπει να καταστρέψουμε αυτό το στάδιο/πλατφόρμα πριν εκδιωχθεί κάτω από τα σχεδόν κρεμαστά πόδια και τα κεφάλια που κλαίγονται και οπλίζονται. Και θέλω να ξαπλώσω τη γυμνή και πληγωμένη ύπαρξή μου στο πρόσφατα εκτεθειμένο χώμα μαζί με την αισθησιακή, οργισμένη, ευγένεια μιας φυλής ελεύθερων εραστών της ζωής όσο μπορώ ακόμα. Με τα δάκρυα του πόνου και της οργής μου αμείωτα, σας ρωτάω επειγόντως – γιατί απομακρύνετε πιθανούς συνοδοιπόρους αντί να μας αγκαλιάσετε στην άπειρη έκσταση του επαναστατικού παιχνιδιού;

*Μετάφραση: Αργύρης Αργυριάδης.

Ο ήλιος της Αναρχίας ανέτειλε - εξώφυλλο βιβλίου

Ελευθεριακές εκδόσεις Κουρσάλ

 


Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019

 

Στο SBS Greek στις 18/07/2019

Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018

 

Απόπειρες αναρχικής οργάνωσης στη δεκαετία του 1980 - εξώφυλλο βιβλίου

Ελευθεριακοί και ριζοσπάστες της διασποράς - εξώφυλλο βιβλίου

email

ιστορία αναρχικού κινήματος αναρχικό κίνημα κοινωνικοί αγώνες ιστορία εργατική τάξη επαναστατικό κίνημα Ισπανία, Ελλάδα Ρωσία κοινωνικά κινήματα αναρχική-θεωρία Γαλλία αναρχισμός αναρχοσυνδικαλισμός ζητήματα τέχνης αριστερά εργατικό κίνημα anarchism Ιταλία φεμινισμός κομμουνισμός Αυστραλία ΗΠΑ, Ρωσία, ελευθεριακή εκπαίδευση αντιφασισμός history κοινωνία επαναστατική θεωρία εθνικά ζητήματα αναρχοσυνδικαλιστές διεθνισμός λογοτεχνία μελλοντική κοινωνία ποίηση συνδικαλισμός radicalism αγροτικά κινήματα αναρχικός κομμουνισμός αστικός τύπος Πάτρα Greece πολιτειακό κριτική Μεξικό περιβάλλον καταστολή Βουλγαρία φεντεραλισμός ένοπλη δράση Διασπορά working class εξεγερμένοι διανοούμενοι γεωγραφία syndicalism εξεγέρσεις αγροτικές εξεγέρσεις communism Κούβα communist-party κινητοποιήσεις θέατρο σοσιαλισμός χρονογράφημα Γκόλντμαν βιβλίο Παρισινή Κομμούνα νεκρολογία Άγις Στίνας αναρχικοί Αίγυπτος Πρωτομαγιά σοσιαλιστές φοιτητικό κίνημα αγροτικό ζήτημα Italy Θεσσαλονίκη "\u0395\u03c0\u03af \u03c4\u03b1 \u03a0\u03c1\u03cc\u03c3\u03c9" ευημερία κοινοκτημοσύνη ατομικισμός utopianism Κροπότκιν ένωση τροτσκισμός θρησκεία ληστές Κύπρος μηδενισμός Αθήνα εκλογική δράση Egypt Πύργος Ηλείας ρουμανία Γαριβαλδινοί Ουκρανία προκηρύξεις πρώην οπλαρχηγοί αρχαίο-πνεύμα ρομαντισμός